۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۲
کد خبر: ۵۷۵۹۳۴
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم:

اجرای اقتصاد مقاومتی تحریم های ظالمانه را بی اثر می کند| مسؤولان پاسخگوی مطالبات مردم باشند

نماینده خبرگان با انتقاد از ارتباط بسیار کم مسؤولان و مردم، گفت:‌ مردم مطالبات بحقی دارند اما از آنجایی که برخی از مسؤولان پاسخ قانع کننده‌ای برای آن ندارند، ترجیح می‌دهند که با کاهش ارتباط، در معرض سوالات جامعه قرار نگیرند.
حجت‌‌الاسلام حاج ابوالقاسم

حجت الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم،‌ نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید به این که اقتصاد مقاومتی راهکار اصلی برون‌رفت از مشکلات اقتصادی کشور است، بیان داشت:‌ اقتصاد مقاومتی درون‌زا است، ظرفیت‌های داخلی را فعال کرده و ثروت‌های درون کشور را مورد توجه قرار می‌دهد.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: بی‌تردید با اجرای اقتصاد مقاومتی، چارچوب نظام اقتصادی کشور مقاوم شده و تحریم‌های ظالمانه آمریکا و غرب به هیچ عنوان نخواهد توانست وضعیت درونی ما را تحت تأثیر قرار دهد.

وی اضافه کرد: با مقاوم شدن اقتصاد کشور، تحریم‌ها صرفاً ارتباطات بیرونی کشور را تحت تأثیر قرار خواهد داد اما ارتباطات درونی و داخلی ایران در دست خودمان خواهد بود که با فعال کردن آن می‌توانیم شاهد پیشرفت کشور باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با بیان این که اقتصاد مقاومتی تفاوت آشکاری با اقتصاد ریاضتی دارد، ابراز داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای تغییر رویکرد و نگاه فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران است در حالی که تحمیل شرایط سخت و دشوار به مردم برای برون‌رفت از یک وضعیت بحرانی از خصوصیات اقتصاد ریاضتی به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی فعالیت‌های اقتصادی کماکان ادامه داشته و رویکرد فعالان اقتصادی در جهت حمایت کردن از ظرفیت‌ها و استعداد‌های درونی کشور خواهد بود.  

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: به نظر من راه حل مشکلات کشور، پیگیری جدی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که البته باید در سال‌های گذشته چنین اتفاقی می‌افتاد اما با این حال امروزه نیز با اجرای اقتصاد مقاومتی می‌توان به مشکلات کشور فائق آمد.

وی با اشاره به کاستی‌های رفاهی جامعه در هشت سال جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: مردم در دوران دفاع مقدس مسؤولان را در خط نبرد با دشمن می‌دیدند، از این رو تحمل سختی‌‌ها بر آنها آسان می‌شد.

حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم با قرائت روایت «الناسُ عَلی دینِ مُلُوکِهم» ، عنوان کرد: امروزه مسؤولان ما رویکرد دیگری را در پیش گرفته‌اند و از آنجایی که مردم به مسؤولان خود نگاه می‌کنند، طبیعی است که روند زندگی آنها نیز به سمت و سوی اشرافی‌گری و دنیا طلبی سوق پیدا کرده و تحمل مشکلات و دشواری‌ها را نداشته باشند.   

وی گفت: به جرأت می‌توان گفت که غالب مسؤولان کشور خدمتگذار مردم بوده و مخلصانه برای اعتلای کشور در حال تلاش و جانفشانی هستند ولی عده‌ای با دنیا طلبی و ثروت اندوزی خود مردم را آزار می‌دهند.

نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت:‌ برای آن که صبر و تحمل مردم در برابر مشکلات افزایش یابد، باید مسؤولان به سال‌های اول انقلاب بازگردند، در خط مقدم جهاد حضور یافته و برای خدمت به مردم و کشور تلاش کنند.

وی با انتقاد از ارتباط بسیار کم مسؤولان و مدیران با آحاد مردم، ابراز داشت:‌ مشکلات کشور رو به افزایش است و مردم مطالبات جدی و بحقی از مسؤولان دارند اما از آنجایی که برخی از مسؤولان پاسخ قانع کننده‌ای برای این مطالبات ندارند، ترجیح می‌دهند که با کاهش ارتباط خود با مردم، در معرض سوالات و مطالبات جامعه قرار نگیرند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مدیران و مسؤولان باید در میان مردم حضور یافته، حقایق را به آنها بازگو کنند، به اشتباهات گذشته خود اعتراف کرده و به مردم قول دهند که با تغییر رویکرد خود، در آینده مشکلات کشور را حل خواهند کرد. بی‌تردید چنین رویه‌‌ای بهتر از آن خواهد بود که خودشان را از مردم دور نگه دارند./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات